V torek, 27. februarja, ob 9. uri smo začeli s termografsko delavnico. Temperatura zraka v Ljubljani je bila 5°C, zato so bili vsi naseljeni objekti ogrevani. Prva zgradba, ki smo jo termografsko pregledali, je bila Fakulteta za elektrotehniko. Na severni strani je fasada skoraj povsem ravna, razen oken na koncu hodnika na vsakem nadstropju. Vendar termografska kamera razkriva veliko več. Na termografski fotografiji so jasno vidne plošče med posameznimi nadstropji, preprosto zaradi uhajanja toplote.

Nadaljevali smo s stavbo, kjer je sedež nacionalnega operaterja električnega omrežja v Sloveniji - ELES. Tudi na njihovi lokaciji bi lahko bilo veliko narejenega s stališča termografije.

Pri pregledu obsežnega objekta, ki ga večinoma zaseda Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo, nismo pričakovali težav, saj gre za relativno novejšo zgradbo.

Edini opazni toplotni izgubi v tem primeru sta bila zaznana pri zračnikih (piramidalne oblike) iz podzemne garaže, kar je upravičeno in logično.

Naša pot se je nadaljevala po eni glavnih vpadnic v Ljubljano - Tržaški cesti - poti, ki vodi v center Ljubljane in je stara več kot dva tisoč let. Ob tej poti več starejših stavb kaže na izgubo toplote. Te zgradbe smo dokumentirali.

Na Trgu mladinskih delovnih brigad smo naleteli na zelo zanimivo zgradbo, pomembno za naše raziskave. Gre za obsežno in relativno staro zgradbo. Najbolj zanimiv podatek zanjo je bil, da je nedavno doživela obsežno energetsko prenovo (vključno z evropskimi sredstvi). Po našem strokovnem pregledu smo ugotovili, da je bila prenova izvedena pravilno (in so bila torej sredstva upravičena). Žal pa se vedenje uporabnikov ni spremenilo. Na četrtem nadstropju je bilo nekomu toplo, namesto da bi znižal stopnjo ogrevanja, je odprl okno.

Nadaljevali smo strokovno ekskurzijo po Groharjevi ulici, kjer smo ugotovili, da se Italijanska ambasada nahaja v skromni hiški, ki ni bila toplotno obnovljena.

Razmere so veliko slabše v veliko starejši vili nasproti, v kateri ima svoj sedež Zveza društev slepih in slabovidnih Slovenije.

V nadaljevanju nas je pot vodila po Jamovi cesti. Tu smo doživeli največje razočaranje naše strokovne ekskurzije. S termografsko kamero smo pregledali veliko stavbo iz sedemdesetih let, v kateri domuje Fakulteta za gradbeništvo. Žal je ta zgradba daleč od tega, da bi bila vzor gradbeništva, saj so vidne izgube toplote.

Nazadnje smo preizkusili termografijo na avtomobilih. Najbolj opazni so bili pnevmatike in seveda potniški prostor.

Uganite, kateri posnetki so električnih avtomobilov, in kateri so notranjega izgorevanja (takoj po uporabi)?

This article is also available in English at the following link https://www.aurora-h2020.eu/ul-news/thermography-workshop-2/